پاپریکا حاوی چندین ماده مغذی است که ممکن است سلامت چشم را تقویت کند

پاپریکا ادویه ای است که از فلفل های خشک گیاه Capsicum annuum تهیه می شود.

این در انواع شیرین، پودر پاپریکا مراکشی و گرم و همچنین رنگ های متنوعی مانند قرمز، نارنجی و زرد وجود دارد.

پاپریکا در سراسر جهان به خصوص در غذاهای برنجی و خورش ها استفاده می شود.

این نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است، بلکه ویتامین ها و مواد معدنی نیز دارد.

قابل ذکر است که این مقدار کم تقریباً 20 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کند.

پاپریکا دودی همچنین حاوی انواع آنتی اکسیدان ها است که با آسیب سلولی ناشی از مولکول های واکنشی به نام رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

آسیب رادیکال های آزاد با بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی و سرطان مرتبط است به این ترتیب، خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ممکن است به پیشگیری از این شرایط کمک کند.

آنتی اکسیدان های اصلی موجود در پاپریکا به خانواده کاروتنوئیدها تعلق دارند و شامل بتا کاروتن، کپسانتین، زآگزانتین و لوتئین هستند.

پاپریکا دودی کادین حاوی چندین ماده مغذی است که ممکن است سلامت چشم را تقویت کند، از جمله ویتامین E، بتا کاروتن، لوتئین و زآگزانتین.

در واقع، مطالعات دریافت زیاد برخی از این مواد مغذی در رژیم غذایی را با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (AMD) و آب مروارید مرتبط با سن مرتبط دانسته اند.

به طور خاص پاپریکا شهریار، لوتئین و زآگزانتین، که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، ممکن است از آسیب به چشم جلوگیری کنند.

در یک مطالعه بر روی بیش از 1800 زن، افرادی که بیشترین میزان مصرف لوتئین و زآگزانتین را در رژیم غذایی داشتند، 32 درصد کمتر از آنهایی که کمترین میزان مصرف را داشتند، در معرض ابتلا به آب مروارید بودند.

مطالعه دیگری روی 4519 بزرگسال نیز نشان داد که مصرف بیشتر لوتئین و زآگزانتین با کاهش خطر ابتلا به AMD مرتبط است.

  • منابع:
    1. 8Science-Backed Benefits of Paprika
  • تبلیغات: 
    1. توت بهترین میوه از نظر گیاه شناسی
    2. تاثیر فروش بادمجان بر رشد اقتصادی کشور ها
    3. شیلنگی که به جای طناب در مسابقات جهانی استفاده شد
    4. صبر اولین پله موفقیت می باشد!